الجمعة، نوفمبر 1

#المشرحة7

#المشرحة7

#الجزء الأخير


طمن علي هند وهو مسافر هو ومامتها برا البلد علشان شغلهم
هشام كان معجب بندى

ندي كانت بتحب عمر وافقت علي هشام علشان ترضي اهلها وتبعد عمر عنها ومتفضلش معلقاه سابت عمر وقالتلو حب غيري واتجوز احنا عمرنا ما هنكون لبعض وفضلت تتهرب منو وفي يوم جه عمر لندي البيت ودار بينهم حوار طول قالها انا مش هسيبك لحد تاني وانا كنت في الاوضه وندي وعمر برا وفجاه دخل هشام ولقي ندي مع عمر افتكر ان ندي بتخونو  مسك في عمر وفضلوا يضربو بعض ندي قالت لهشام سيبو وابعد عن حياتي انا مبحبكش ووافقت عليك علشان خاطر اهلي انا بحب عمر من سنين وعمري محبيتك ولا هحب غير عمر اطلع بره ورمت الدبلة في وش هشام خرج هشام وعنيها كلها غل وشر ويومها كانت اخر مره شفت ندي وعمر
 بعدها هشام لما عرف الحقيقة وان ندي بتحب عمر ورفضتو علشان عمر قرر ينتقم منهم.
وعرفت بعدها ان هشام اجر ناس تخطفهم واختفت ندي وعمر فطره طويله اكتر من شهرين منعرفش عنهم حاجه وبعدين لقوهم مقتولين وكل جثه في مكان وجالي هشام يومها وهددني لو اتكلمت هيقتلني خفت وسكت ..... انا مصدومة مبرقة من شدة الصدمة معقول ده كلو يحصل منك يا هشاااام ياااااه انا مش مصدقة معقول كان عوز يضحك عليه وهو اللي ورا كل اللي حاصل وهو اللي اغتصب ندي وهو ابو الجنين اللي في بطن ندي وهو اللي قاتل ندي وعمري وهو اللي عزبهم طول الفطرة دي وهو اللي سارق كل الاعضاء اللي شفتها في الاوضه دي يااااه يا هشاام انت اللي ورا كل اللي بيحصل ده
 طلعت وانا جويا نار شاعله وحلفت لكشف حقيقتك يا هشام حتي لو هيكون التمن حياتي طلعت ادور علي التقرير لقيت كل التقرير متغيره دخل هشام وانا بدور علي التقرير وبقول فين التقرير كانت هنا قالي بدوري علي دول يا دكتوره ولقيت في ايدو تقرير قرب مني وقالي لييه عملتي فيا كده بتخونيني كلكم خينين صرخت وقلتلو  ابعد عني انت مجنون انت مريض انت مستحيل تكون طبيعي ومقدرتش اتحكم في نفسي ولا اسكت اكتر من كده وقلتلو انا عرفت كل حقيقتك ومش هسيبك يا هشام ....
عرفت اللي عملتو في ندي وعمر وامي وشفت كل اللي في الاوضه قرب مني وحط ايدو علي بؤقي وقالي لو فتحتي بؤوقك بكلمه واحده مش هخليكي تشوفي امك تاني بكره الصبح تقدمي التقرير دي لنيابه وتنسي تقريرك خالص لمصلحتك تنسي كل اللي شفتيه لو عوزه تشوفي امك تاني وخرج هشام من الاوضه
 خفت علي امي اوي بس قولت مش هسيبك تستغلني انا كمان يا هشام ولو امي ليها حق لازم تأخذوا مسكت التقرير ولقتها غير تقريري خالص لاعب في كل حاجه وهو تقرير واحد عن ندي عاصي ومغير سبب الوفاه ومغير كل حاجه اخت التقرير والمفتاح حطتهم في مكان صعب يلقيه او يشك فيه ونزلت تحت علشان اروح اجيب فلوس علشان اخرج امي محستش بحاجه غير تاني يوم وانا مربوطة في مكان معرفش انا فين وايه اللي حصلي بليل وانا نازل كل اللي فكراه ان حد ضربني علي راسي وصحيت لقيت نفسي هنا فضلت ادعي ربنا ينجدني ويخرجني الحق امي ولو حتي اشوفها لأخر مره لقيت ولقيت صوت بينادي عليه يا  هند دكتور احمد ! انا هنا الحقني يا دكتور احمد دخل دكتور احمد ومعاه الشرطة وصاحبة ندي واهلها فكوني وقالي كنتي فكراني هسيبك انا بعد ما مشيتي من عندي اخت التقرير ومفتاح الاوضه وصاحبة ندي وطلعت علي النيابة وعرفنا انك هنا من صاحبة ندي واهلها اصرو يحيو و يشكروكي بنفسهم.... الفرحة مكنتش سيعاني
 وطلعت علي النيابة اعترفت علي كل عمايل هشام الإجرامية من اول ندي والقصة المجهولة لحد امي والاوضه المقفولة واتحكم علي هشام بالإعدام وهو وعصابة تجارة الاعضاء اللي في المستشفى واهل ندي واهلي عمر اخذو الجثتين دفنوهم واهل ندي عرفوا ان الفلوس مش كل حاجه وان اللي دايم الحب الاخلاق والطيبه  والعشرة اساس المحبة والسلام
ورجعت انا وامي بيتنا وعرفت انك طول ما انت علي حق اوعا تستسلم او تتراجع مهما غابت شمس الحقيقة لابد هيجلها يوم وتقرب وساعتها هتكون انت البطل

#النهاية   
#مسيرة رجل
totoaa59.blogspot.com